همه چیز درباره محصولات اپل

همه چیز درباره محصولات اپل

همه چیز درباره محصولات اپل

همه چیز درباره محصولات اپل

همه چیز درباره محصولات اپل

همه چیز درباره محصولات اپل

طبقه بندی موضوعی

یکی از نخستین کمبودهایی که هر کاربر ویندوز در سیستم عامل OS X دیر یا زود به آن برمیخورد نبود گزینه‌ی Cut در منوی راست کلیک است. کاربران ویندوز عادت دارند که گزینه‌های Cut، Copy و Paste را همواره در منوی راست کلیک ببینند؛ اما در OS X چنین خبری نیست و گزینه‌ای با عنوان Cut نخواهید دید. البته این بدان معنا نیست که سیستم عامل OS X فاقد قابلیتی است که در ویندوز با لفظ Cut از آن یاد می‌شود. مشکل از آن جایی ناشی می‌شود که اپل این قابلیت را به شیوه‌ی خود و متفاوت از آن چه در ویندوز است پیاده کرده و این مسأله سوء تفاهم پیش آورده که OS X فاقد چنین قابلیتی است.

اپل آن چه در ویندوز با لفظ Cut میشناسید را در OS X با عنوان Move قرار داده است. نامی که اگر بخواهیم منصفانه به آن نگاه کنیم بامصامتر از Cut است. ولی با این حال در منوی راست کلیک خبری از گزینه‌ی Move نیز نیست. روش به کار بردن قابلیت Move در OS X کمی متفاوت از آن چیزی است که به طور معمول بر روی سیستم عامل‌های دیگر دیده‌اید.

 

برای استفاده از قابلیت Move (همان Cut ویندوز) در سیستم عامل OS X ابتدا فایل‌ها را انتخاب و بر روی آن‌ها راست کلیک کنید. در منویی که باز می‌شود همان گزینه‌ی آشنای Copy را انتخاب نمایید. به پوشه‌ی مقصد رفته و در فضایی خالی راست کلیک کنید. گزینه‌ی Paste Item را مشاهده خواهید کرد که تپ‌کردن بر روی آن فایل‌های مبدأ را مطابق معمول به پوشه‌ی مقصد کپی می‌کند. اما اگر در حالی که منوی راست کلیک باز است دکمه‌ی Option را بر روی کیبوردتان نگه دارید، مشاهده خواهید کرد که همان گزینه‌ی Paste Item تبدیل به Move Item می‌شود. بر روی این گزینه تپ کنید تا فایل‌ها از مبدأ به مقصد کات شوند.

 

شاید مطلع باشید که در ویندوز شورتکات Ctrl + X فایل‌ها را کات و شورتکات Ctrl + V آن‌ها را به مقصد منتقل می‌کند. در صورتی که به دنبال چنین شورتکات‌هایی در OS X نیز هستید ابتدا برای کپی‌کردن فایل‌ها در کلیپ‌برد کلیدهای ترکیبی +C⌘ و سپس برای Moveکردن فایل‌ها به مقصد کلید‌های ترکیبی ⌘+⌥+V را فشار دهید.

 

هر چند این موضوع که خود OS X چنین قابلیتی دارد و بدون هیچ اضافه‌کاری می‌توان از آن بهره گرفت نکته‌ی مثبتی است، اما شاید روند فوق چندان برایتان دلچسب نباشد و به دنبال افزودن قابلیت Cut به سیستم عامل به همان شیوه‌ی معمول موجود در ویندوز باشید. در چنین حالتی باید سراغ استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت فایل شخص ثالث نظیر XtraFinder بروید. پس از دانلود رایگان XtraFinder از طریقاین لینک و نصب آن، در بخش تنظیمات مطابق تصویر ابتدای پست می‌توانید گزینه‌ی مربوط به فعال‌کردن قابلیت Cut را ببینید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی